onsdag 10 oktober 2007

Vackra ord...


Dagen idag är en betydelsefull dag
Den är Din Dagen igår föll ur Dina händer
Den fick inget annat innehåll än det du gav den
Dagen imorgon har Du inte fått något löfte om
Du vet inte om du får bestämma över den
Men Dagen idag har Du,
det är det enda Du kan vara säker på
Den kan Du fylla med vad Du vill
Använd Dig av det
Idag kan Du glädja en människa
Idag kan Du hjälpa någon annan
Idag kan Du leva så,att någon ikväll kanske tackar Dig
för att Du finns till
Dagen idag är en betydelsefull dag
Den är Din




... som tillsammans kan bilda tänkvärda meningar. Vackra ord som tillsammans kan vara en väg till insikt... om att vi har bara just nu. Det är upp till oss själva om vi vill se dem, om vi vill använda dem, och om vi vill förstå att den enda sekund vi äger är just nu, och att det är upp till oss själva hur vi vill använda denna enda sekund.

Idag hade jag...
Imorgon har jag inte..
Nuet har jag...

Ikväll kan jag tacka dig för att du finns... ikväll kan jag tacka för din glädje nu när jag har det lite ledsamt... och ikväll kan jag tacka för din hjälp, som genom dina ord av omtanke bär mig...

Tack för just du... min vän!



Tisdag idag...

Carolina väckte mig imorse! Vaknade av att hon stod bredvid sängen, och sa: "Mamma, jag tror du har försovit dig... igen!" Nog för att jag inte sovit så många timmar... men ändå! Fort uppe var jag!! Carolina... go-pluppan, hade gjort fika till mig också! Så fick vi vår viktiga morgon-mys-fika-stund ändå.... tack gumman!!

Gick och lade mig och sov två timmar...! Behövde det..!

SE och jag mysfikade tillsammans som vanligt när jag vaknade. Idag fixade jag fikat.. och vi satt länge och pratade om det blåsiga vädret och Pontus P. Som vanligt...!

Vi tog en promenad till mamma och pappa... med en sur Pontus P. Han är verkligen på "pjuttmyra" nu förtiden! Ingen rolig hund alls faktiskt..!

Mamma och pappa bjöd på kaffe och smörgås (men faktiskt... inget ostkäbbel idag!!), och vi satt hos dem en bra stund. SE skrattade som vanligt gott åt pappas skämt...!

Vi gick sedan vidare på "Willys" och handlade lite...! Ett bra ställe att handla på då det oftast inte är så mycket folk där, och de har ganska bra och billigt sortiment! Som vanligt köpte vi en liten godisbit som färdkost när vi gick hem...aldrig helt fel!

Middag.. köttbullar med sås och potatismos. Stod också på önskelistan från lille David... så då fick det bli det. Imorgon åker han till sin mamma... då dröjer det en vecka tills han kommer hit igen! Det blir så tomt när han far... och tyst!! En snart 7-åring har ju tusen högljudda tankar, och ändå fler frågor... typ!

Min lillebror Fredrik och hans lilla familj kom förbi precis när vi hade ätit klart... och det fanns så mycket mat kvar - så vi bjöd dem också. Jag har märkt att SE tycker att det är väldigt roligt med barn... små barn. Han leker och skojar hela tiden... det är något som han inte riktigt har vågat förut. Inte som nu iallafall...!

SE gick och vilade... och jag dippade på soffan! Med Glamoureländet i bakgrunden... finns det verkligen folk som tycker det är bra? Intriger och elände finns det väl nog av ändå..?

Mysfilmfikakväll med SE.... alltid! Såg "Die Hard" för 5011:e gången! SE tyckte den var "skitbra"...! Som vanligt en viktig stund...!

Carolina pluggade för provet imorgon! (Antagligen med lite tv-tittande emellanåt..!)

SE gick och lade sig... och jag kvar i rumssoffan med Pontus P. Blogg o TV... som vanligt!


Godnatt.....!


Till alla mina livlinor... Tillägnat er alla det jag skrev i början.... tack!!

13 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är glad att Glamour finns. Ja, för att du verkar dippa så lätt till det, vilket jag helt förstår.
Jag förstår att det blir tyst när er nästan 7-åring åker. Min Prins är lite drygt 7 och jag känner igen det där med tankar och frågor. Tycker om att se världen genom hans ögon.
Jag har börjat känna en aning hopp igen och passar på att skicka massor av denna känsla vidare till dig. Vi måste vara rädda om oss själva och varandra. Du är så värdefull för mig!!! Styrkekramar...

Christina sa...

Så skönt att du har haft en bra dag vännen.
Önskar dig många sådana framöver för det är du värd.
Ha det riktigt gott idag med dina nära och kära.
Kramkram

Anonym sa...

Tänker ofta på dig - på Er. Det är märkligt i bloggvärlden - i den där vanliga världens bloggar utanför intriger och tjafs - hur man kan komma människoöden nära.
Det skulle vara fler som tog del av vanliga människors bloggar, för att komma in i olika människors livöden. Jag tror att många skulle sätta värde på det de har, gnälla mindre över obetydligheter.
Helt enkelt Fånga dagen, för hur morgondagen ser ut vet vi ju inte.
Under min resa från "hemtrakterna", där jag vistats i en veckas tid för att förbereda faderns begravning, på väg hem till Älskade sambon och vår nya hembygd funderade jag på livet - och döden. Och kom att tänka på dig/er, på er situation, och tackade Gud för mitt nuvarande liv. Att få komma hem. Att bli mottagen av Älskade sambon....

Anonym sa...

Vilken underbar dotter du har!

Anonym sa...

Det låter som om du haft en lugn och trivsam dag. Här kommer hösten närmare. Jag trivs inte riktigt med det. Fel jag trivs inte alls. Men idag är jag ledig och ensam hemma. Det är så skönt. Stor stor Kram.

Eleonora sa...

Vilka fina tänkvärda ord, du skriver så gott. Jag tar till mig och ska idag igen ringa väninnan som miste sitt barnbarn så tragiskt och så ska svärson med barnen Fiffi och Calle bjudas på middag för deras mamma är på kurs i London.Så härligt för dig att ha mamma och pappa på gångavstånd. Dom verkar vara så goa, hjälpsamma och förstående. Hoppas din dag blir bra min vän. Kramar i massor

Anonym sa...

Javisst det är så det är, jag väljer lampan och du hjälper mig och tänder den åt mig varje gång du lämnar dina avtryck på min sida. Tack kära vän för det.

Anonym sa...

Jo och så kan man behöva vara lite ledsen också emelanåt.
Att gråta är också en tröst fast det svider i ögonen.

Christina sa...

Hoppas att du fått svaret på ditt mail, saknar dig inne hos mig min vän......
Kramkram

Anonym sa...

Hoppas du haft en bra dag även idag!

Här är regntungt och grått ute,riktigt ruggigt trist!

Ha en skön kväll!
Kram!

Anonym sa...

Din sida påminner så uppriktigt påtagligt om livet här och nu, ditt bloggnamn gör verkligen skäl för namnet!

Tänk att min syster tittar på Glamour, och till och med spelar in det ibland! (Har gjort det, i alla fall.) Jag tycker att serien verkar patetisk och utdragen.

Kul att SE kan skoja och leka med barnen så bra! Ni verkar ha en stor och kärleksfull familj med närvarande barn.

Anonym sa...

Jag beundrar din ork och kraft! Kram!

Anonym sa...

En så skön dag ni verkar ha haft, trots att Carolina försov sig. Och så skönt att SE varit glad och haft det trevligt.
Hoppas den här onsdagen och bjudit på några sköna stunder.
Kram Ingrid