måndag 8 oktober 2007

På pjuttmyra...




... är jag nu. Här befinner jag mig trött och sur... efter allt strulande med min mail ikväll. Hade tänkt så mycket... skriva blogg, svara på alla kommentarer, svara på mail, besöka blogg-vänner.... därav blev intet! Bara för en eländes mail ..!

Därför befinner jag mig just nu på "pjutt-myra"! Där hamnar man automatiskt när man blir trött och sur.. som jag nu!

Men för imorgon gäller:

"Jag hör skrattande barn
Jag hör slussarnas brus
Jag hör till de få som kan leva
Jag hör inre musik
Jag hör vindarnas sus
Jag har tron på mig själv på min sida"

Det tror jag på....!


Dröm vackert.. vakna stark!




Ps. Min mail är tillsvidare: eli.sai@hotmail.com

17 kommentarer:

Anonym sa...

Ja fy för tekniskt krångel när man är redo att skriva. Hoppas att det löser sig med mailen och att du får en underbar vecka. Stora kramar av tacksamhet för att du alltid orkar peppa mig (även när du är på pjuttmyra)

Christina sa...

Vännen, du kan komma hem från pjuttmyra nu för mailen funkar:)
Idag är det en elendäsdag för mog, har kräkt av mig i bloggen idag, gillar ju inte gnäll men kan bara inte vara tyst.
Hoppas att du får en skön måndag med dina kära.
Allt gott till er
Kramkram

Anonym sa...

Gomorgon Elisabeth. Nu fick jag sova (se om jag får sova varje natt me, om man har den turen me sig). Visst får du låna bönen från mig.
Vama höst kramar till dig

Dubbelörn sa...

Det blev ju ändå tillslut bra med pjuttmyra *skrattar*. We are connected!

Ta hand om dig o hoppas solen skiner på dig lika vackert som den gör hos mig...

Kramar

Eleonora sa...

Hoppas det tekniska reder upp sig med din dator. Tack för dina hälsningar hos mig. Är bättre nu och tar det lugnt, men alla blåmärken kommer att ta veckor innan de försvinner, så är det bara. Sköt om dig min söta vän. Kramar

Ella sa...

Ja fy för teknikens under när det bara strular.
Hoppas det funkar snart igen för det låter inte så kul där borta på pjuttmyra.

Kram

Anonym sa...

Usch ja, såna besvär vill man helst slippa! Kenta! Den är fin och nyttig att lyssna på ibland:)) Hoppas att allt det tekniska fungerar bättre nu, vännen! Kramar

Anonym sa...

Hej Elisabeth!
Tack for att du tittade in till mig. Jag forstar att du befinner dig pè pjuttmyra nar inte dator o mail fungerar som tankt. Sjalv sitter jag pa Sicilien och har saknas diverse ringar o prickar pa tangentbordet. Hoppas att du kan lasa anda. Jag onskar dig en skon hostvecka!
Kram Ingrid

Anonym sa...

Ja, hur jobbigt är det inte när allt bara strular.....Hoppas det löst sig nu:) Ha en riktigt fin dag. Kram

Anonym sa...

Tråkigt när det inte funkar.. vet ju inte vad det var som strejkade, men alltid omkastade världen då något händer med den häringa burken..
Ha de fint kramar

Laila sa...

"Jag har tron på mig själv på min sida"

Å om jag skulle kunna bli bättre på just dom här orden...
Tack för dom!

Anonym sa...

Det ordet har jag inte hört förut. Om du inte beskrivit ditt tillstånd innan hade jag trott att det var något positivt. Pjutt-myra låter gott i mina öron. Men jag förstår att det inte är gott att vara där.
Idag är du allt du ville och lite mer eller hur. Kram

Anonym sa...

Hej Älskade vännen!!
Det var så länge sedan men jag tänker på dig lite då och då och under om du har det bra. Jag har stängt av internet och sitter nu hos min systerdotter och framför datorn för första gången sen i mitten av augusti. Öppnar nog internet i december igen.. Skrev lite om orsaken i min blogg..
Massor med kramar till dig från oss alla!! *kramar om*

Bloggblad sa...

Så vackert skrivet! Är det du som är författaren?

Ha det så skönt i myrriket!
Kram

Christina sa...

Det är bara jag....
lägger en filt över dig och viskar god natt, dröm vackra drömmar
kram...........

Anders Sparring sa...

Kenta Gustafsson? Bra låtval!

Anonym sa...

pjuttmyra var ett härligt ord!