torsdag 11 oktober 2007

Bara en bild...



"Glädje ger oss vingar. I glädjens stunder är vår styrka mer livsbefrämjande,
vårt förstånd klarare."


... för att det förra inlägget var så tråkigt och ledsamt, och idag är en annan dag. Min bror sitter fortfarande i häktet... och visst är det tungt för alla. Med mycket nu... så är det tungt för många av oss!
Men det finns mycket som är ljust.. också. Om vi väljer att använda det som ett ljus..

Idag har SE satt upp två lampor...
Idag har han kallat mig för glad-kajsa...
Idag har jag trampat i hundskit, och SE nästan dog av skratt...
Idag har Carolina fått bra på engelska-provet..
Idag har mamma skrattat.. om än lite..,
Idag har vi ätit fläskkorv... som ingen tycker om, men alla åt..
Idag har vi köpt wienerbröd till kvällsfikat..
Idag har jag fått ett vackert kort...

Så här kan jag hålla på hur länge som helst... för det är jag som väljer hur jag tar emot det liv som har getts mig. När det är tufft... och när livet ger mig lite tyngre bördor än vanligt, det är då det är som allra allra viktigast att kunna se saker och ting i ett litet ljusare sken... också!!


Varje dag är en gåva - en skimrande möjlighet, men jag väljer själv vad jag vill se...

11 kommentarer:

bollebygdsbo sa...

Snart måste ju ditt mått på sorger vara överfullt.
Det kan inte gå i mera tycker jag.

Läste inte förrän nu ikväll ditt förra inlägg.

En sak som slog mig, förutom allt det svåra för er alla, var att du borde verkligen skriva böcker.
Så målande som du skriver om sorg och glädje - glädje och sorg, det är mycket sällan man får läsa.

Har inga fler ord att skriva just nu, finns inget bra att säga i detta läget.

Kramar skickar jag till dig, hoppas att de komer fram

Anonym sa...

Skönt att det mitt i det besvärliga finns små ljusglimtar! *kramar om*

Bloggblad sa...

Jag gör som du när min ryggsäck känns tung. Tänker på det som är bra - och gläds åt varje stund som är ljus och kul. För de finns!
Och allt kunde varit värre... på nåt sätt...

Anonym sa...

Någon har sagt att det beror inte på hur man har det utan hur man tar det. Värt att fundera på.
Jag har fått vackra blommor idag av en vän som läst min blogg och tyckte att jag behövde det. Jag önskar jag kunde skicka ett helt fång till dig.
En stilla undran bara varför äter ni fläskkorv om ingen gillar det? Fniss.
Kramar i massor

Ella sa...

Dina ord är lika kloka och skimrande som alltid.

Tack för att du finns och delar med dig.

Kram

Dubbelörn sa...

Undrar samma som Kersti varför lagar man mat som ingen gillar *skrattar*...

Härligt med så många positiva saker under en dag... fast hundsk*t är rätt så kul ;)

Kramar

Anonym sa...

Jag tror att människor, som du, som har gått och går igenom en massa får en annan syn på livet. Man lär sig att ta till vara på de ljusa stunderna... man riktigt letar efter dem. Hur skulle man annars klara av att gå vidare...
Man värdesätter helt andra saker...

Men du.... jag måste erkänna att jag också skrattade när jag läste att du hade trampat i hundskit =))
Inte av skadeglädje... men på något vis tyckte jag att jag såg SE när han skrattade gott =)

Hoppas att allt löser sig för din lillebror!
*kramar om*

Christina sa...

Du är enastående Elisabeth som kan känna glädje mitt i allt, så skönt att läsa.
Viskar god natt och dröm vackra drömmar
Kram vännen

Anonym sa...

Åh, kram på dig Glad-Kajsa!!! Vilket kvitto på hur mycket glädje du ger honom. Jag önskar att du fick mer sånt. Du är min värmekälla för själen. Dina ord betyder så mycket. Men känn ALDRIG att du måste skriva eller måste skriva mycket. Livet går upp och ner för oss båda. Men vi har varandra på vägen. Tänker på Dig! Styrkekramar...

Anonym sa...

Man skulle sätta sig och skriva ner allt bra när det är tungt.
Som du gjort här..............

För så mycket småglimtar det finns ändå som faktiskt är bra!

Hoppas du får en bra dag och att ni har lika fint höstväder hos er som vi har!
Kram på dig!

Eleonora sa...

Förstår att du har sorgesamt och vill bara titta in och ge dig många helgkramar du söta, fina Elisabeth. XXX + OOO. Tänker på dig.