söndag 9 september 2007

Herr Frost kommer snart....






Barfrost


Guld och blek koppar! Rimfrost på guldbruna gärden!
Glittrande kall är den vida gyllene världen.


Solflod och guldflod jag ser genom molnen sig tvinga,
skrattande kylig som viljornas vässade klinga.


Leende trotsig den fram genom rymderna bryter,
strålgul och frostig kring ängar och gärden den flyter.


Hör, den får ljud, och det jublar i vidderna klara!
Hör, hur all världen får sjungande röst till att svara!


Slagen och sargad och skövlad väl tusende gånger
sjunger hon trotsigt den eviga livslustens sånger..


(Karin Boye..)
God natt alla...ska försöka sova lite nu....KRAM mina vänner...

16 kommentarer:

Ella sa...

Hoppas att du sovit gott och att ni alla får en riktigt bra dag.

Hos oss är det jämgrått och regnet smattrar mot rutan.

Christina sa...

God morgon vännen, hoppas att du har sovit gott?
Så vackert, Karin Boye är en stor favorit liksom Edith Södergran, många fina dikter.
Hoppas att din dag blir kantad med guld och långt ifrån spott och spe, det är inget ni behöver och inget ni gör er skyldiga till.
Jag har sett herr Alzheimer på nära håll och jag beundrar verkligen de anhöriga som gör ett jättejobb.
Önskar att du får en välbehövlig vila idag.
Allt gott till dig, SE och Carolina.
Kramkram

Anonym sa...

Hoppas du sovit gott och att dagen idag är snälla mot er!

Kramen!

Anonym sa...

mmm... frost kan vara så underbart vackert!

Ha en skön söndag!

Anonym sa...

Hoppas du har sovit gott min vän och att du fått samla energi för dagen! Vacker dikt och du skriver lika vackert. Det är de människor som har haft det tufft och som kan skriva så vackert. Det är skönt att du kan bearbeta det på detta sett och att vi får ta del av allt vackert du skrivr om din älskade och din vackra familj och din kamp! Jag är stolt över att få vara en av dina livlinor! Ha det bäst/Kramar Tussegumman

Anonym sa...

Hoppas att du fick sova gott och drömma sött!!! Stor kram på dig, vännen och ha en bra dag idag!!!

Anonym sa...

Jag vill bara sända en hälsning från ett soligt Skåne. Jag har också haft obotliga sjukdomar och död på nära håll, så jag vet att du gör ett tungt jobb hemma, som kräver ,ycket kraft och energi av dig. Tyvärr inser inte samhället alltid hur mycket anhöriga ställer upp utan ofta tas det som en självklar sak.
Mitt i allt det här måste du ju vara mamma åt Carolina. Hon behöver dig och du behöver henne. Jag skulle inte vilja byta med dig just nu. Det brukar jag tänka på när jag tycker att jag har det svårt!
Sköt om er tre!
En solig kram!/
Ewacarin

Anonym sa...

KRAM.....Jag är jättetrött nu efter en lång dag på jobb. Ville bara ge en snabbkram till dig fantastiska kvinna:) Ha en skön kväll...

Anonym sa...

Hoppas att du sov gott och får en bra söndagkväll! Hörs! Kramar

Eleonora sa...

Det är lite tidigt på kvällen men jag smyger in och önskar en God natt och Sweet Dreams!

Anonym sa...

Ville bara kika in och skicka massa kramar till dig. Är ganska ynklig och orkar inte riktigt sitta vid datorn. Men jag ville i a f att DU skulle få en hälsning. Stora kramar...

Eleonora sa...

God natt söta vän och sov så gott. Kram

Lallis sa...

Åh, vad fint!!!
Hoppas att du/ni får en bra dag, vännen.
Kram Lallis

Anonym sa...

Ja snart är det kura i soffan och tända ljus. Äta mustiga grytor och ta promenader med halsduk på. var årstid har sin tjusning även om jag föredrar sommaren. Kram

Anonym sa...

Karin boje hade konsten att skriva bra dikter:-)
Visst är den vacker.. läste lite längre ner oxså.. ja du det där struntar jag i att kommentera.. inget att lägga ut en massa ord som gör ont.. Negativ energi är inget som är kul och bråka.. nej inget för mej heller bättre då att gå vidare sin egen väg om man inte får positivitet tillbaka..
Ha de gott trots allt.
Så tråkigt med din lilla mamma.
Kramkram tillbaka

bollebygdsbo sa...

Jag sitter vid datorn alldeles för sent.
Har varit inne på din sida några gånger och läst dikterna, både dina egna och andras.
Jag tycker om dikter med känslor.

Hoppas att du haft en bra dag, det vet vi ju inget om ännu.
Snart skriver du kanske några rader.

Sov gott!