torsdag 6 september 2007

Fina människor...




.... i fin församling, och så det svarta fåret... det ska väl vara jag det!

Jag har fått en del anonyma kommentarer från församlingen... men valt att inte publicera dem. Av hänsyn till mycket..!!

Men idag blev en av dessa anonyma kommentarer, med dessa ständiga påhopp, den sorgliga droppe som fick bägaren att rinna över....

Jag är så i själen trött på dem..... det stod:

"kan man lämmna en dementsjuk person hemma ensam medan övriga familjen åker ut och är borta flera timmar, handla,gå på stan åka till stockholm? Är inte SE så sjuk som du säger? Har läst många av dina bloggar och tycker inte att det stämmer överens. Det är inte bra för honom att åka till Holmträsk då han inte tydligen har varit där på länge har du tydligen sagt. Okänd miljö???? Hans syster får ju tydligen inte prata med honom. Varför??? Släpp in hans familj i hans liv. Tror du inte att han skulle må bättre då? Be din svärmor att komma och hälsa på, hon kan ju ta bussen. Känner SE och hans övriga familjemedlemmar allt för väl och alla är fina människor i hjärta och själ. "



Jag har tidigare skrivit att människor vars enda syfte är att vara elaka och onda, och som gömmer sig med sina fula påhopp i feg ynkedom.... ja, de gör som ni! Gömmer ondska och elakhet bakom en anonym kommentar.... men det är väl så de fina och präktiga människorna gör? Sen får vi svarta får bara stå och ta emot...!

De förtjänar heller inget bemötande, mer än att belysas i skenet av ren och skär ondska!

Men jag tackar för att du tycker att vi är "fina människor i själ och hjärta" - vi som är hans familj!



Elisabeth


Gud, jag är så in i själen trött på onda människor....

12 kommentarer:

Anonym sa...

*suck*
Som om du inte har nog av allt hemma??
Sen ska de som anser sig förmer än andra,göra ner på folk för att dom behöver ladda batterierna!

Och gudarna ska veta hur dina batterier har "prövats".
Att missunna dig att få några timmars "laddningstid" är en ynkedom!

Att jobba med demens sjuka är TUNGT!
Att sedan ha det runt sig dygnet runt och se sin egen man försvinna bort,har jag inte upplevt!
Men att det är ett helvete är nog milt uttryckt!

De där "fina" människorna inte begriper det är för att dom är trångsynta av sällan skådat slag!

Kram Elisabeth!

bollebygdsbo sa...

Elisabeth.
Precis som med så mycket, både sorg och glädje, kan man inte sätta sig in i hur det är förrän man verkligen är där.

Människor som tror att de vet allting bäst finns överallt och i alla variationer.

Jag vet att jag inte varit den jag är idag om inte cancern, utbrändheten och annat jobbigt hänt mig.
Jag tror att jag har lite lättare för att tänka efter några gånger innan jag "dömer" någon annan.
Hoppas jag i alla fall.

Släpp fram all ilska och sorg, först då kan du fylla på igen med annan kraft.

Kram från mig

Anonym sa...

Alltså inget att bry sig om även om jag vet att det är svårt men det stjäl för mycket energi, vännen!!! Kram på dig

Anonym sa...

Usch ja människor som tror det vet allt och bäst och ser ner på andra det är sorgligt. vad saknar dessa människor i livet tro...Människor som tror att dom är måttstock och som andra skall rätta sig efter! Snacka om att sätt sig på höga hästar. Jag känner igen dessa männsikor lite varstans i släkten mm. De tror sig vara felfria och ser ner på ändra. Energitjuvar är vad de är! Du skall inte låta dessa människor suga energi ur dig Elisabeth. Dessa människor när jag får inte värda att lägga någon energi på. Ha det så gott det går Elisabeth och strunta i dessa människor/Kram Tussegumman

Ella sa...

Men alltså....
Jag finner inte ord. Får man svära här???? För det har jag lust med.

Kära älskade Elisabeth. Ta inte åt dig av detta. Bry dig inte. Vi som läser din blogg seriöst och dessutom har något högre iq än vår skostorlek tror oss veta åtmintone toppen av isberget som du tvingas genomgå.

Å jag blir så förbannad! Vem är denna människa som sätter sig til soms över DIG???

Har hon en endaste gång erbjudit sig sitt stöd?

Har hon försökt vandra i dina skor en enda centimeter? För om inte så ska hon/han (jag tror att det är en hon för karlar är inte riktigt så jävliga på det viset) ska hon bara hålla käften. Annar kommer jag och slår henne med min käpp!

Anonym sa...

Det är så tragiskt med dessa människor som sätter sig till doms över andra. Jag finner ord men de är inte tillräckligt "fina". Skulle vilja ta till ordentliga kraftuttryck mot dessa påhopp. Hur många skulle orka det du orkar? Hur många skulle ens försöka? Det är en enorm fight med livet som du har, dygnet runt och året om. Jag kan inte föreställa mig hur det skulle vara att leva ditt liv.
Be SE krama dig från mig och krama honom från mig och säg att jag blir så glad att han tycker jag är värd en "guldtacka".
Stora varma styrkerkramar...
PS. Ta med Carolina i kramen och gör en gruppkram av det hela, om det känns rätt. Annars får du krama henne från mig. DS

Anonym sa...

Ja kära du - såna påhopp du får ta emot. Hur kan människor vara så arroganta att de tror att de kan "förstå" något som bara kan upplevas. Jag tycker det var oerhört klokt och kärleksfullt både mot dig och din man att lite ledigt och ladda batterierna en stund. Så orkar du en tid till innan det oundvikliga sker. Ingen, jag säger ingen, som inte har vårdat en dementsjuk människa kan sätta sig in i hur det är. Att somliga dagar eller timmar är allt nästan som vanligt för att sedan svänga helt om. Personlighetsförändringen som uppstår, elakheten och aggressiviteten som blir en följd av sjukdomen - det är ju det som knäcker en. Att vårda en cancersjuk anhörig är naturligtvis fruktansvärt men vårda en demenssjuk är på något sätt värre, just på grund av ha/hon blir en främling.
Fortsätt och känn in vad du behöver för att orka ett tag till, och ett tag till, och ett tag till... /Sylvia

Anonym sa...

Hur kan människor vara så grymma mot någon som redan är så utsatt?

Det finns ingen balans i världen, det sörjer jag. Ni finns i mina tankar! Kram på er!

Anonym sa...

Vad ska man säga?
Du är klok som tar tid för dig själv och som tar tid till dig och Carolina. Det är inte att försumma det är att vara hänsynsfull och KLOK. De som säger annat vet inte vad de pratar om. Stor stor kram

Christina sa...

Det är så lätt att stå bredvid och döma, det är en annan sak att vara mitt i problemet.
Somliga människor tycks inte förstå....
Du Elisabeth som är så tyngd redan, varför skall du tyngas ner ännu mer, har du inte nog som du har det nu?
Jag blir så ledsen, ledsen på människor som inte har hjärta i kroppen, som inte kan sätta sig in i andras problem utan bara spä på dem.
Stackare sominte kan känna empati.
Du har din Carolina och tillsammans kan ni stötta varandra på den väg som ni skall vandra.......
En stor varm kram till dig och din kära familj
Kram

Anonym sa...

Usch vad trist det verkar med dessa illvilliga människor....Som om du inte har nog redan. Hoppas bara att du kommer hel ur allt skit för det känns inte som om du förtjänar det...Du är en så fin människa. Jag förstår om det inte går men det bästa vore om du kunde "skita" i det....För de är inte värda mer dessa "fina" människor. Kram

Bloggblad sa...

Det är inte klokt - att folk ovanpå dina bekymmer ska lägga ytterligare bördor och anklagelser...
Du skulle behöva ett lager teflon över hela kroppen. Och så fräckt att göra det anonymt - men ändå så att du kan ana att det är nån du känner. Törs de inte prata med dig live?