torsdag 20 september 2007

En objuden gäst...



"God dag mitt namn är Hägring
det är jag din vardag kretsar kring
En högst ovälkommen gäst
Lockar din hand att gripa varje rest
En önskan att beröra
Och kärlekens gemenskap höra
Det välbekanta Vi du önskar få
Och att självklarheten ska bestå
Jag finns här men lyssnar ej
Fortsätter bara att gäcka dig
Inse att ni inte längre är Ett
Ändå är jag det vackraste du har sett"


När herr Alzheimer kommer som objuden gäst

Det är hennes rader men mitt besök.. Plupp .. tack.. hur kunde du veta? Jag har inga ord.. och jag kan inte ens läsa det igen.. så djupt går dina rader..

8 kommentarer:

Christina sa...

Så vackert och gripande....
Hur har du det med din onda hals?
Hoppas att du inte är alltför sjuker min vän?
Vill önska dig SE och Carolina en riktigt skön torsdagskväll
Kram vännen min

Lallis sa...

Ja, det var sannerligen vackert!
Kram Lallis

Anonym sa...

Oj, det var starkt...

Anonym sa...

Hur är det med halsen? Drick mycket varmt o håll halsen varm.

Krya på dig vännen. Kram

Anonym sa...

Vackert och starkt.

*kramar om*

Anonym sa...

Starkt, vackert o gripande...

Smyger in för att lämna en kram innan jag släcker ner för kvällen.
Kram o natti goa vän

Elisabeth sa...

christina: Tack vännen, halsen är bättre! Inte bra.. men blir det inte värre än så här så...! Lite halsont har ju ingen människa dött utav! Nu är det bara lite disktrasekänsla kvar..!
Hon är vass att skriva.. min bloggvän Plupp! Hon har skrivit mycket vackra saker på sin blogg..! Kram..

lallis: Ja.. en del människor har en alldeles unik förmåga och känsla att förmedla orden på! Kram..

marskatten: Men åh.. vad roligt att höra ifrån dig! Nu måste jag banne mig fixa iordning så att länken till dig funkar! Om jag klickar på din länk här i kommentaren - då fungerar det. Men inte om jag klickar på din länk i blogglistan... nu ska jag fixa det!! (Jag skäms lite för att jag varit lite slö.. så tack snälla för att du hörde av dig!)
Och hon har många strängar på sin lyra den där Plupp!! Kram..

anita: Tack snälla vännen som frågar! Jo, det går åt rätt håll.. och jag har gjort precis det du sa - druckit varmt och haft halsen inlindad! Nu är jag mera lite disktrasetrött.. men det går nog åt rätt håll nu! Tack goa du för din omtanke! Kram..

nina på johangården: Ja, jag kan säga det hur många gånger som helst... hon kan skriva den tjejen!!
Eftersom jag vet att smittorisken är obefintlig via cybern.. så skickar jag en stor kram tillbaka.. Kram..

majsan: Ja, tänk vilken unik förmåga somliga människor har..men jag ska berätta att det gjorde ont att läsa...! Du smög in så tyst så jag hörde inte att du kom... men jag skickar en kram som landar i dina drömmar...sov gott! Kram..

Anonym sa...

Vilken gripande, stark,vacker och mörk dikt! Krya på dig-kramar...