lördag 29 september 2007

En höstpromenad...


(Bild: "Höstlöv" Staffan Snidare)


... film film film, och kladdkaka. Det får bli sammanfattningen av min dag idag... den 28 september 2007 på Himlastigen 52.

- En ljuvlig höstpromenad med min man... och två korvar med bröd.
- En dotters skratt tillsammans med kompisen... hela kvällen.
- En middag med paj och ljus på bordet... middag för två.
- En kladdkaka som smakade underbart... och snart är slut.
- En filmkväll som aldrig ville ta slut... men äntligen har gjort det.
- En dag med min man Sven-Erik... och inte med herr A.


Kan en dag få levas vackrare än så?

19 kommentarer:

Christina sa...

Blir så glad när jag läser att ni har haft det skönt och jag hoppas att ni får många sådana dagar.
Livet är så finurligt, det är precis som om det vill tanka energi så att de andra lite mindre trevliga dagarna går att uthärda.
Önskar dig SE och Carolina en riktigt skön lördag
Kram goa vännen

Anonym sa...

Du har haft en sån dag som du borde ha många av. Jag hoppas att hela helgen går i detta tecken. Du finns i mina tankar nu när jag far iväg på min minisemester. Stora kramar...

Anonym sa...

Så underbart skönt och vackert att höra!!! Jag hoppas att du får sova gott och länge, vännen! Att du får en mysig lördag! att du får må bra idag! stora kramar!!!

bollebygdsbo sa...

Vilka härliga rader att läsa.
Skönt att du idag hade maken hos dig och inte den fruktansvärde Herr A.

Hoppas, hoppas att han håller sig borta ofta.
Kram från Bollebygd

Anonym sa...

Jag gläds med dig Elisabeth att du fick denna magiska dag som du behövde så väl! Det är sådana dagar som vi kommer att bevara i vårt minne! Jag önskar dig och Carolina och SE en skön och vilsam helg med mer magi! Njut av varandra! Kram Tussegumman

Anonym sa...

Åhhhh,vad skönt med en sån dag!!
Det är dig väl unnat!

Härligt!
Kramen på dig och hoppas dagen idag oxå är bra!

Anonym sa...

Elisabeth! Jag blir så glad när jag läser här hos dig. Ja, jag blir riktigt varm i hjärtat.
Önskar er allt gott o en riktigt fin helg!
*kramar om*

Bloggblad sa...

Gott att höra!

Eleonora sa...

Så underbart härligt att du fått en så fin dag med din man och allt runtomkring. Måtte det följa många såna dagar! Kram till dig min vän

Anonym sa...

Härligt Elisabeth.. de här dagarna är guld värda.
Kramkram

Anonym sa...

Så trevligt det låter, det känns som om att så här är det när allt är som "vanligt". Hoppas ni får många fler sådana dagar.
Kram på dig och ha det bra i helgen.

Dubbelörn sa...

En sådan lyckodag att lägga till minnet, en dag att minnas som ett ljus bland andra mörkare dagar... En dag att spara i minnet en dag som skiljer sig fr de dagar när lyckan tar ett steg längre bort fr dig...

Varmaste kramarna

Anonym sa...

Härligt att läsa om er dag. jag blir så glad för din skull. Kram

Annela sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Annela sa...

Vilken underbar dag du haft! Det är tur att det finns sådana också.

Elisabeth sa...

christina: Så rätt du skriver... min vän! Livet är verkligen finurligt emellanåt.. man får lite andrum och hinner tanka upp lite energi! Fast ibland känns det som om det behövs lite längre andrum för att få den där energin! Kram..

gisan: Du har funnits i mina tankar hela helgen.. och hoppas verkligen du hade några härliga dagar! Såg ju att du fått sova gott iallafall..det är viktigt! Kram..

maria: Ja, ett "halleluja-moment" var hela dagen! Sovit lite bättre.. och lite längre! Kram..

bollebygdsbo: Ja, det vore en önskedröm om herr A kunde hålla sig borta - tyvärr vet vi ju att det är precis tvärtom! Ha det gott.. Kram..

tussegumman: Ja dessa magiska dagar är guld värda... och blir som "manna i himlen" i mitt hjärta! Tack vännen! Kram..

åsa: Tack detsamma! Hoppas verkligen detsamma för dig.. du har ju fullt upp med din stora familj - du gör det verkligen så himla bra! Kram..

majsan: Tack snälla.. dina ord värmer! Hoppas att även din helg har varit bra..? Kram..

bloggblad: Ja, "det ska va gött att leva" också! Emellanåt...! Kram..

eleonora: Tack snälla du... ja, hoppet finns alltid, än om jag vet att verkligheten tyvärr inte kommer att bjuda på det..! Kram..

pialotta: Precis så är det... de dagarna förvanlas och blir värdefullare än guld i minnets skattkista! Kram..

marskatten: Så rätt du har min vän.. så är det... och så var det också i det liv vi hade innan sjukdomen slog till! Men jag njuter, och är tacksam för de dagar av lyckan jag får..! Kram..

dubbelörnen: Mmmm...det är det som gör ont.. vetskapen om att lyckan oåterkalleligt är på väg bort! Att jag måste skapa en annan lycka..! Tack vännen.. du vet! Kram..

kersti: Tack snälla.. ja, det var roligt att få dela med sig av något roligt på den här eländesbloggen också! Kram..

annela: Tack min vän... men tog du bort ett inlägg? Jag tänkte ju skriva en rolig svarskommentar om det!! Glädje är viktigt.. Kram..

Anonym sa...

Gott det låter. Hoppas att det kommer många sådana dagar! Hälsar Annebelle som tittar in hos dig då och då.

Elisabeth sa...

annabelle: Men vad glad jag blir! Så roligt... jag brukar hälsa på hos dig, och din fina blogg lite ibland också.. men nu var det ju ett tag sen! Tack snälla du för dina varma ord... Kram..

Anonym sa...

Så så så glad jag blir över den förmedlingen av FRID. Njut!