onsdag 15 augusti 2007




Vill du älska min vän, gör det nu!
För nu är tiden för kärlek inne,
och den som ska älska är du!
I morgon är kanske för sent, min vän,
så synd om den längtan som aldrig har vågat!
Så tala inte om kärleken,
Låt kärleken tala min vän.

Vill du leva ditt liv, gör det nu!
För nu är tiden då ditt liv ska levas,
och den som ska leva är du!
I morgon är kanske för sent, min vän,
vem bryr sig då om vad du drömde och ville?
Så vänta inte på någonting sen,
det är nu du ska leva min vän!
(Bengt Ahlfors)





Onsdag idag... (- en dag som bara försvann alldeles för fort!)

Vaknade, som alla dagar tidigt... och med en mardröm som olustigt hängde kvar i luften..! Men.. Pontus P kände nog inte några sådana "vibbar", för så fort jag slog upp ögonen hoppade han glatt upp i sängen för sitt vanliga morgonbus... !! Eller så var det hans sätt att jaga bort alla mardrömmar kanske! SE kom med kaffe.. och idag satt vi länge och pratade... om solen utanför fönstret, att han svettades så mycket och att vi måste handla idag... en ljuvlig stund, som alltid!

Sen blev det bråttom.. hade ju lovat Carolina att vi skulle åka ned på stan och titta på nya byxor till henne! Så... bädda, hoppa duschen, se till att Pontus P hade mat och vatten... och sen rusa till bussen! Det första vi gjorde när vi kom ner på stan var att gå på "Brobergs Café och fika...! Alltid ett måste när man är på stan... tycker jag! Vi hade bestämt att vi skulle försöka att koppla ifrån allt hemma, och att vi inte skulle vara borta alltför länge! För SE:s skull...!
Vi hade verkligen en underbar stund tillsammans... men några jeans blev det inte! Vi kom hem med hårfärg till Carolina, en liten lampa, och ett kuddöverdrag till mig istället...! Nåja, det går fler tåg...!

SE var på bra humör när vi kom hem.... tack Gud!

SE och jag tog en promenad till Coop! SE var på bra humör... ! Vi skrattade och pratade om tokiga cyklister... också det en härlig stund..!! SE hängde upp lampan när vi kom hem...!

Fick främmande... kärt sådant, men inte så lång stund! Cissi och hennes pojkvän kom förbi och hälsade på! (Cissi är dotter till min brors ex-tjej från Göteborg.. och var nu hos sin pojkvän i Örnsköldsvik, och ville nu komma och hälsa på! Cissi och hennes mamma Bittan är två människor som står mig väldigt nära - och vi har hållit kontakten, fast det tog slut mellan min bror och Bittan för många många år sen...) SE frågade sedan vilka de var... han kände inte igen Cissi nu...!


Middag - paj med grönt! Inte så tokigt... men det blev en väldans sen middag idag..!

SE gick och vilade... och jag kollade posten och gav Pontus P mat... så inget dipp idag...!

Carolina var barnvakt för lille David.... Jonas hade innebandy ikväll...! Sedan dök hennes kompis PH upp på besök... trevlig kille det där!!

SE och jag såg "Tsunamikatastrofens offer"... (...tror jag den hette), och den var riktigt bra! Del två visas imorgon...! (Jag vet dock inte om SE tyckte den var så bra... för mitt i filmen, så tog han bara Pontus P och gick ut... jag hann inte ens protestera!)

Herr Pontus P och jag ... sist i säng, varje kväll! Ganska trött efter all rush idag ... hoppas verkligen att jag får sova inatt..!!



Roligt idag: stadsresan... morgonfikat... cissi kom....

Mindre roligt idag: ingenting, tror jag!

Tips: Lev och älska idag - imorgon kan det vara försent...!! Se också min dotters fina blogg...ett tips som visar mycket av en 16-årings turbulens.. och vad omtänksamma många människor är...!


Till alla mina livlinor: Er vänskap som ger mig livlinor just nu.... tack från mitt hjärta!!

13 kommentarer:

Christina sa...

Det låter härligt att du har haft en fin dag och det är just sådana dagar som man skall ta vara på, gömma dem i sitt inre och plocka fram dem när man behöver det.
Önskar dig allt gott och hoppas att du sovit bra.
Kram vännen min

Anonym sa...

Hoppas natten har varit god och att dagen kommer med guldklimpar till dig och din fina familj. Kramar!

Ella sa...

Å vad trevligt det var att läsa här idag. Låter som ni hade en bättre dag. Hoppas att den som kommer blir lika bra.

Ja, Elisabeth, tänk om man ändå hade förstått tidigare att man ska leva och älska idag för imorgon kan det vara för sent! Ett bra råd som jag kan skriva under på.

Anonym sa...

Hoppas att den här dagen blir lika bra som gårdagen. Vilken färg köpte ni till håret? Kersti

bollebygdsbo sa...

Ett härligt inlägg på din blogg tycker jag.
Blev glad över att du slapp skriva något efter "mindre roligt:"
Det var en positiv sak.

Anonym sa...

här kommer en vän i den svettiga värmen.
Hoppas att allt är bra Elisabeth i vår underbara björkarnas stad

kramis sofia

http://sofiawinterborn.wordpress.com

Anonym sa...

Åh, vad jag blir glad när jag läser om denna din dag:)
Kram Lallis

Elisabeth sa...

christina: Tack min goa vän.. Ja, dessa dagar kan man nästan lura sig själv litegrann.. nästan som en dag i "livet före"..! Hoppas att SOLEN kommer på besök i Skåne idag.. här har vi ännu en dag med sol och värme.. Kram..

isabelle: Ja, det kom alldeles väldigt mycket guldklimpar när jag var och hälsade på inne hos dig.. det värmer än.. Kram..

ella: Tack.. ja, dessa dagar är guld värda! Dessa evinnerliga råd - är vi verkligen så himla okloka att det finns en sådan stor marknad för dem..? Kram..

kersti: Tack.. hoppas din dag blir en vacker dag också! "Platinablond", hette visst färgen..! Kram..

bollebygdsbo: Tack snälla vännen.. Ja, vi måste se det ljusa i tillvaron - också! Det skulle bli alldeles för tungt annars...! Kram..

sofia: Hej min vän... här i Umeå är vädret strålande, myggen håller sig borta.. och saften går åt!! Så det är ganska bra ändå..! Hoppas allt är bra med dig? Kram..

lallis: Tack.. ja, vi måste ju se att det finns bra dagar också i allas våra liv - än om det regnar eländesdroppar däremellan.. Ha det gott..Kram..

Anonym sa...

Fika med barnen är toppen.. vi gör det ibland mina barn och jag oxså.. nu blir det mindre ofta, då de inte bor hemma, men desstu roligare då det händer o fötter:-)
Bidde det inga jeans.. bidde det hårfärg i stället.. ja du här är en som suttit med hätta idag.. mer om det på Kafferasten:-)
Bra dag.. vad skönt.. Kramar

Anonym sa...

Det lät som om din dag igår var fartig men bra, så glad jag blir för dig och carolina som du vet att jag besöker då och då, kan inte låta bli.... stor kram på dig och ett stort tack för sång och gratulationer!!!

Anonym sa...

vad bra att er dag varit så bra! :D

I morgon bär det söderut,ska bli underbart skönt!
Ha en skön vecka!
kram!

Bloggblad sa...

Skönt att du kan göra parenteser - små stunder när du och din dotter kan njuta av något, det får man ny energi ifrån. Och jag tror att man kan öva upp den förmågan, att ta till sig det positiva ur positiva stunder. Jag övar själv för fullt.

Elisabeth sa...

pialotta: Ja, visst är det typiskt! "Måste bara ha jeans" till "Måste bara ha hårfärg" på 2 sekunder..! Vad de MÅSTE HA, och ALLA ANDRA HAR, är en hel del när man är 16 år...! Å det ska bli spännande att se vad som blev under den hättan..!! Kram..

maria: Men visst hade jag bra sångröst? Eller?... Jag vet att du brukar besöka Carolinas blogg - och jag vet också hur glad hon blir vareviga gång..! och du vet, hur himlamycket det glädjer mig och värmer i hjärtat!! Kram..

åsa: Jo...jag tänkte så här: Är det ok om jag packar ned mig själv i din resväska, lite obemärkt sådär... så kan jag ju också följa med?? Det går väl bra???? Nej, jag bara skojar! Ha det så himlakul därborta, njut av solen och värmen, umgås med familjen och ladda batterierna... ha det gott, min vän..! Kram..

bloggblad: Ja, det var en bra beskrivning på hur jag försöker... övar och övar och öv...ja, du vet!Tror att du kanske kommit lite längre än jag.. men övning ger färdighet! Kram..