söndag 17 juni 2007

Änglar - visst finns dom..!






When I have no one to turn to

And I am feeling kind of low

When there is no one to talk to

And nowhere I want to go

I search deep within myself

It is the love inside my heart

That lets me know my Angels are there

Even though we are miles apart


A smile then appears upon my face

And the sun begins to shine

I hear a voice, so soft and sweet

Saying "Everything will be just fine"

It may seem that I am alone

But I am never by myself at all

Whenever I need my angels near

All I have to do is call....


Thanks for being my Angel, my friend

I will be there for you until the end...




Lördag idag... ( ... och solen gav sitt mest strålande leende..)


Efter en trist mycket-tänk-natt vaknade jag med solen som sällskap! Ordnade mitt fika på säng själv idag - det går det också! En guldstund för sig själv...


Sven-Erik var på betydligt bättre humör idag! Iallafall om man jämför med igår...!


Sven-Erik och jag tog en promenad i det ljuvliga vädret! Vi promenerade bort till Myrorna med lite grejor, gick på Coop och fikade... och tog det lugnt! Våra samtal är ju mycket här och nu, enkla saker - jag har lärt mig hur och vad jag ska säga för att SE ska hänga med någorlunda..! När jag glömmer bort mig, vilket jag gör emellanåt, och påbörjar något djupare tänk så märker jag nästan genast.... hans tystnad! Då växlar jag snabbt om..


Idag såg vi min morbror på Coop.... SE sa: "Ja, har han flyttat från.... huset?" Jo, svarade jag, och lät som om det var den naturligaste frågan i världen...." han bor ju på skogsbrynet nu!"... (inom mig tänkte jag sorgset: Du minns inte längre att han flyttade från huset, och att han köpte en lägenhet i huset bredvid oss på skogsbrynet... och att vi umgicks ganska flitigt med min moster och morbror då... 1995. Jag kan ju inte säga: men minns du inte...?)


Gick förbi mamma och pappa med lite "gofika"... (Det blev mycket fikande idag..!) SE skrattar gott åt pappas alla tokiga skämt..! (Tack pappa... jag vet att du skämtar till det lite extra för SE:s skull!)


Carolina satt och kämpade med solbrännan när vi kom hem! Att hon orkar!! Pontus P var lite sur, antagligen för att han inte fick gå med på promenaden...!


Middag - nypotatis, sill och ägg... riktig sommarmat! (Uppskattades dock inte av alla..!) Så somrigt lite mat kan göra..


Dippade en stund på soffan.... (som sömnmedel är diskmaskinen rätt bra faktiskt...!)


Carolina och jag fick ett skrattanfall i köket ikväll - gud, vad vi skrattade! Åt vad? Absolut inte den blekaste... men det kändes härligt..! Behövdes verkligen! (SE kom med en sur kommentar inifrån vardagsrummet.. men man får helt enkelt inte bry sig ibland..!)


Vi såg en skitfilm som vanligt! Men SE tyckte den var bra... huvudsaken det! Ikväll tog SE "kvällspinken" med Pontus P... som den naturligaste sak i världen! Pontus P sover nu hos mig - och SE protesterar inte heller..!



Roligt idag: SE bättre humör, solen, nypotatis och skrattanfall...

Mindre roligt idag: skitfilmen då...!

Tips: Kör en maskin vid sömnbrist... alla sätt är bra..


Till alla mina livlinor: Dikten i början tillägnas alla er..!

7 kommentarer:

Anonym sa...

svar
Elisabeth, hahaha don´t we all

ja visst finns änglar Elisabeth

Anonym sa...

Halkade in här genom Eva Carins blogg- Änglar visst finns dom bara vi ger oss tid att stanna upp och se oss omkring..........Ha en skön söndag !

Anonym sa...

Vilken fin dikt.
Vad härligt med skrattanfallet :) Sådana behövs! Skattet är så befriande.

Anonym sa...

Tack för titten hos mig!
Nu har jag tillbringat en låååång stund på din blogg!Så gripande den är!

Måste säga att mitt i ditt elände skriver förbaskat bra och med sådan inlevelse att det känns som om man är delaktig i ditt liv!

Jag kommer att komma hit igen och lägger en länk inne hos mig! Hoppas det är ok!

Ha nu en trevlig söndag kväll!
Kramen!

Anonym sa...

Mycket vacker dikt...Och så sann:) Vad härligt det låter med ert skrattanfall....Det finns inget bättre än sådana stunder med sina barn....Nu skiner inte solen här längre:) Det åskar.....Blä. Ha en bra kväll.*kram*

Anonym sa...

Hej.. var inom hos Sickan/åsa och blev lite nyfiken på vem du var.. Alltid kul att komma till nya intressanta bloggisar. Här har du verkligen skapat en guldgruva.. med sån inlevelse du skriver.. målar på med dina ord så verkligheten är mycket nära:-) Säjer som Sickan här.. jag lägger en länk inne hos mej för hit vill jag komma fler gånger. Mycket intressant att läsa om dej o din mans bravader.. den sjukdomen kan vi för lite om.
Ha de gott i din lilla värld av sommar:-)
Kramar om

Elisabeth sa...

sofia: ... och när vi behöver dem som bäst - så finns de där! Kram

elisabeth: Välkommen! Kul att du tittade förbi..! Men många ger sig inte den tiden..! Kram

isabelle: Ja, jag hittade den här på nätet! Vet ej vem som skrivit den, men säkert någon som också har änglar omkring sig..! Mer skratt åt folket..tycker jag! Kram

sickan: Tack själv! Dina ord värmer.. Du får gärna lägga en länk hit.. jag gör detsamma! Du skriver också så bra..! Kram

annika: Tack för att jag fick låna din ängel.. som du ritat! Den är så gullig och passar dikten..! Så du är också en ängel för mig.. Kram

pialotta/kaffebönan: Tack! Vad glad jag blir! Du får gärna lägga en länk hit... jag gör detsamma! Du skriver OCKSÅ så bra..! Att skriva har blivit lite av en räddningsbåt för mig ... och alla fina kommentarer jag får är livlinor..! Kram

TILL ALLA: Jag är så ödmjukt tacksam för att ni finns - varje dag..! Vänskap kan knytas på många sätt.. Många kramar till ER...