söndag 24 juni 2007

Länge..längre..längst..



Ännu så länge...
ännu så länge är vi två
Vi har ännu lite skydd mot stormarna...
Jag skyddar dig ännu, min älskade

Gå inte än...
ännu så länge är vi två
Vi har ännu lite tid kvar tillsammans...
Jag skyddar dig en stund till, min älskade

När stormen tilltog..
fanns inte längre vi två
Vi hade inte längre något värn...
Jag kunde inte skydda dig längre, min älskade..

Men längst kommer min saknad att vara....

(Till SE från E...)





Lördag... midsommardagen


SE väckte mig tidigt idag också! Med kaffe... Vi fikade tillsammans... gott! (SE lite irriterad och tystlåten... hoppas det blir bättre under dagen..!)

Som vanligt lite tvätt-plock-städ...

Carolina tog bussen ned på stan.. hon och hennes kompis J skulle ses för att stilla glassuget!

Jonas alternerade mellan solstolen ute, och datastolen inne... hela dagen!

Pappa ringde SE och bjöd hem oss på fika... SE blev väldigt glad.. (ringde ju HONOM.. inte mig!)
En guldstund... verkligen! Pappa skämtade - och SE skrattade .. åh, det var så roligt!!
SE fick ett par snygga sommarbyxor av pappa... Minen på SE... det var ett ögonblick av total lycka... sån glädje... över ett par sommarbyxor..!

SE gick och la sig - trots glädjen tidigare så åkte masken ner när vi kom hem igen.. han blev irriterad och bara mumlade... ! (Lika bra att han gick och vilade - man orkar inte peppa hela dagarna heller..!)

En egen liten stund fick jag då... ganska skönt!

Mamma och pappa kom hit.... och pappa lagade middag! (Tack snälla pappa - du är... en sådan pappa som man behöver just nu!)
SE åt tyst, irriterat och kastade i sig maten... När han hade ätit färdigt...reste han sig bara upp och gick från matbordet... in i vardagsrummet!
E: "Snälla SE, lägg inte in snusen i vardagsrummet...!" (Diskbänken är det som gäller, för det far snus överallt när han ska lägga in den...!)
SE: "Men helvete, får man inte vara nån´stans - lika bra man gå o lägg sig..!"

Gick i ren ilska och la sig igen, och drog igen dörren med en ljudlig smäll efter sig...!

MAN FÅR VAKTA SINA ORD IDAG...! (Jag sa till mamma och pappa, som såg lite oroliga ut: Jo, men det är bara en sån dag idag...! Det går över..!!) Så är det!

Stökade bort disken och landade i soffan... men somnade inte! (Hoppas jag får sova inatt då...!)

"Den vilda jakten på stenen", började kl 21.00.... Då kom SE upp - och allt var precis som vanligt! (Så är det ju - att de stunder som varit, har varit.... Om SE varit frisk hade jag naturligtvis frågat honom, varför han varit så på dåligt humör... men nu är han ju inte det, så då är det bara att svälja...!)
Vi såg filmen tillsammans (sett den otaliga gånger förut... vi har den på dvd.. och SE gillar den.., men för honom är den ny ikväll...) och fikade..

Han tog kvällspinken med Pontus P... utan att jag sa något..

Men jag och Pontus P zappade TV:n ensamma en lång stund...



Roligt idag: Pappa... och mamma förstås..! En lättare stund på kvällen..
Mindre roligt idag: Ja, det var lite mindre roligt mycket idag..
Tips: Har inga idag... alls!

Till alla mina livlinor: De spår ni lämnar - bär mig på vägen! Kram..

9 kommentarer:

Anonym sa...

Fina ord!!
Hoppas dagen idag blir lite bättre!
Kram!

Anonym sa...

Jag hoppas att det blir lite bättre idag. Kan det vara så att SE i hemmet får fragment av att saker och ting inte är som det ska och det stör honom eftersom han inte kan veta vad det är, jag bara tänkte eftersom humöret verkar kunna tippa hemma i mellan åt...

Jag bara tänkte för av det jag har lärt och förstått så är det ju inte så att allt bara försvinner utan att det går i vågor och förnimmelser. Kanske lättare för dig att stå ut om man tänker så, vet ej...

Stora kramar av stå ut styrka till dig

Anonym sa...

Fina ord!
Tack för titten inne hos mig. Välkommen tillbaka.
Blir så glad när någon kommer till mig, om de så bara är 1 person.

Kram

Anonym sa...

Tack så mycket för orden inne hos mig!
Jag ska försöka "gaska" upp mig!
Hoppas du/ni har haft en "hyggligt" bra dag!
Kram!

Anonym sa...

Ett tips (som åtminstone gjorde mig glad) är att gå igenom gamla kassettband och LP-skivor. En riktig nostalgitripp. Om de tär så att man har lite att göra...

Christina sa...

Så fina ord....
Hoppas att ni har haft en trevlig midsommar?
Kram vännen

Ella sa...

Så vackert! Jag blev lite tårögd.

Vilken berg och dalbana du har varje dag...

Anonym sa...

Det går upp och det går ner.. Verkligen karusellåkning var dag för er, ja jag säjer er, då så många är inblandade i det här.. hela familjen.
Du skriver så talande att man kan se allt framför sig vad som pågår innanför er dörr:-)
Härliga dagr, mindre härliga och så den där kärleken till mannen som är så fint trots allt..
Go goa du tack för allt du delar med dig av.
Kram på dig:-)

Elisabeth sa...

åsa: Jo, tack! Den blev lite bättre..! Kram..

maria: Tack för omtanken..! Han har absolut ingen sjukdomsinsikt - men kanske är det så att hemmma, där hans liv är, så finns det fragment som kommer och går över att han inte kan på samma sätt längre..! Vårt liv, som det var, håller ju sakta men säkert att försvinna för honom...! Han orkar ju också allt mindre att hålla masken här hemma..!Tack för ditt tänk...Kram..

anita: Tack själv! Tittar in hos dig snart igen..! Kram..

sickan: Ja, men det är inte lätt att gaska upp sig heller alla dagar..! Man måste få ha depp också..! Hoppas du mår bättre snart... Kram..

plupp: Men TACK för det tipset! Det ska jag nog fundera på..! Kram..

christina: Tack! Vad roligt att du tyckte det! Såg att du haft mycket trevligt - trots regnet! Välkommen tillbaka, har saknat dina röda skor! Kram..

ella: Tack! Jag grät faktiskt!(vissa insikter är aldrig roliga..!)
Jo, upp som en sol, och ned som en pannkaka ganska ofta..! Kram..

pialotta: Tack för dina fina ord - de går direkt till hjärtat! Så är det nog... både dagar och stunder av berg- och dalbaneåkning.. Du är rätt go själv... Kram..