måndag 21 maj 2007

Vilket är ditt vackraste ord?


Det vackraste ordet för mig just nu är Sven-Erik!
Vilket är ditt?
Söndag idag (ny vecka igen alltså.... vart tog den förra vägen?)
Fick som vanligt kaffe på säng av Sven-Erik! Han berättade att han inte sovit så bra inatt! -Var det för det som hände med Carolina, frågade jag. -Ja, svarade han bara. Jag förstår att han mår dåligt över något som hände igår med Carolina - men att han inte kan precisera VAD som hände! Jag beslutar mig för att inte alls berätta om eländet, utan säger bara: Ja, men hur ska vi lösa det här då? Då säger han: Ja, hon får 500 spänn om det blir nåt mer!
Okey, tänkte jag (och skrattade lite inombords..!), han försöker att lösa något så gott han nu bara kan, och förstår ju inte att pengar i det här läget inte löser någonting alls!
Jag säger: Nu glömmer vi det här! Säg förlåt till Carolina - så blir allt bra sen! (Vilket han också gör senare!) Som genom ett trollslag så är det jobbiga och tråkiga samtalsämnet sen borta - och han börjar glatt prata om vädret!! Tack för det! Ibland kan det vara en fördel med ett dåligt minne också!
Sven-Erik slipade staketet nästan hela förmiddagen! Han njuter i solskenet - men som vanligt svettas han mycket!
Carolina behövde hjälp med att skriva en krönika för skolan! Så jag fick vikariera som fusk-krönikör några timmar! Riktigt kul, var det!
Ringde svärmor! Hon var lite "yr i mössan" idag , tror jag! Men jag hade ju hört lite rykten om att hon smakade blåbärsvin igår - så dagen idag kanske kändes lite tung för henne...?
Middag - Biff Stroganoff! Inte helt fel! Lille David tyckte det var "super"! Tack för det, killen!
Brothers & Sisters i burken! Himla bra!
Sven-Erik duschade! Vilket är .... ganska länge sen nu! Fick tjata som vanligt på honom att gå och duscha - och den här gången gjorde han som jag bett honom om!
Zappade in natten ... och satt sen med min nya bärbara dator! Så nu är natten här - och jag är så trött....
Roligt idag: Sven-Erik på bra humör, fuskkrönikör, S-E duschade...
Mindre roligt idag: Allt bättre än igår...
Tips: Använd oftare de ord som du tycker är vackrast!
Till alla mina livlinor idag: Änglar och livlinor måste vara samma sak....

9 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker du är fantastisk med Sven-Erik och det märks så väl hur mycket du älskar honom! Jag önskar ibland att jag hade kunnat vara likadan mot min sambo, men när kärleken har tagit slut så har den. Emellanåt är det ganska jobbigt att leva med "fel" person. Det är i alla fall härligt att läsa om dig och din kärlek till din man! Det lyser upp och värmer!

Jag vet föresten vilket mitt vackraste ord är. Det är det namn som mannen i mitt hjärta bär. :)

Ha en riktigt fin dag!
Stor kram!

Anonym sa...

Du har på något vis blivit min livlina......Underbara ord du lämnar efter dig. Så skönt att du fick en bra dag och vad kul att vara "krönikör". Mitt vackraste ord är nog Ängel.....Tycker att det säger så mycket. Förresten, vad gott det lät med biff stroganoff:) Ha en skön dag....Kramar.

Christina sa...

En ängel...det är faktiskt Du som tar så väl hand om din man.
Så är en ängel.
Skönt att ni har det soligt, allt känns liksom lite lättare då.
Ha det riktigt gott och var rädd om dig och de dina.
Kram Elisabeth!

Anonym sa...

Det var nog fler än en mening till att du och S-E träffades en gång för länge sedan. Någon däruppe såg till att han fick träffa någon som skulle orka med att vara S-E.s stöd när sjukdomen slog till. Den betydelsefulla, men tunga, uppgiften kunde inte gå till vem som helst, för vem som helst skulle inte ha orkat...

"Sannerligen, vad ni har gjort för någon av dessa minsta som är mina bröder, det har ni gjort för mig."

Anonym sa...

Det var nog fler än en mening till att du och S-E träffades en gång för länge sedan. Någon däruppe såg till att S-E fick träffa någon som skulle orka med att vara hans stöd när sjukdomen slog till. Du valdes till den uppgiften, en uppgift som inte kunde ges till vem som helst, för vem som helst skulle inte ha mäktat med...

"Sannerligen, vad ni har gjort för någon av dessa minsta som är mina bröder, det har ni gjort för mig."

Turtlan sa...

Här kommer kakan , i alla fall som en tanke till Dig & De dina.

http://www.recepten.se/recept/rabarberkaka.html

PS: jag fick grädda den lite längre än det står i receptet, prova Dig fram med en sticka i mitten!

Anonym sa...

Skulle bara säga hej och tack för alla dina kommentarer, de värmer mitt tonårshjärta. Jag känner mig sedd, och det betyder mycket. Tack!

Många kramar
Johanna

Elisabeth sa...

chaos: Tack! Men det har heller aldrig varit särskiilt svårt att älska en sådan människa som Sven-Erik...! Kram

annli: Tack! Då är vi varandras livlinor nu...! Carolina gav mig iallafall ett "G" på krönikörjobbet! Man får vara tacksam för ett godkänt idag från en 16-åring! Kram

christina: Åh, Tack! Det var vackra ord! Men jag kan vara allt annat än en ängel också somliga dagar.... Kram

thailand-scherloff: Det var nog det vackraste någon har skrivit till mig...! Tack ödmjukt från mitt hjärta..

turtlegirl: Tack! Den ska jag baka! Sen hur den blir... ja, det visar sig! Kram

Elisabeth sa...

Johanna: Jag ska alltid se dig! Kram till dig..