fredag 1 juni 2007

Just idag....




Just idag är jag stark
Just idag mår jag bra
Jag förs framåt av kraftiga vindar
Just idag är jag stark
Just idag mår jag bra
Jag har tron på mig själv på min sida
Jag har väntat så länge på just den här dan
Och det är skönt att den äntligen kommer
Väntat så länge på just denna dag
Den ger lust när den kommer
(Kenta)

Torsdag idag... (Glad Torsdag önskar jag alla.... jag och Nalle Puh.)

Tog Pontus P med till mamma och pappa! Han blir bortskämd där... den lille jycken!
Mamma bjöd på fika och pappa svor över handikapparkeringarna! "Lille Fridolf" röt till...

Sven-Erik höll på med slipning och senare oljade han in vårt solskydd... Han njuter för fullt..!

Tvättade... att stå i tvättstugan kan faktiskt vara rätt avkopplande ibland!

De ringde från "Athena Care". En ny ledsagare på gång! Känns lite bränd efter den föregående..

Upptäckte att Sven-Erik tvättat händerna med svampen jag använder för toalettstolen! Jaha, tänker man då... vad säger man? (Det finns en svamp som ligger på handfatet, men han hade letat fram svampen som jag gömt bakom toalettstolen!) Frågade varför han inte använt den som låg på handfatet, förklarade att den andra svampen endast var för toalettstolen - men han bara ryckte på axlarna och gick...! Bara att svälja eländet...!

Den eventuellt nya ledsagaren ringde! Vi (jag och han) ska träffas imorgon och ta en fika! Vi får se hur det går...!

Bjöd "arbetarn" (Sven-Erik) på fika! Jo, han var sugen nu på kaffe och macka!

Jonas skjutsade mig för att handla på Willys! Fick där en liten "spindelmannen-mask" till David..! Sen hade vi "Spindelmannen" på besök resten av kvällen...!

Middag och sov... (ally, var är du?)

Ringde svärmor! Men lilla gumman hade gått och lagt sig.... klockan åtta! Jamen, kände jag mig lite dum, eller? Ringa och väcka folk på det där viset! Hmm!

Zappakalja på Tv:n..... S-E lade sig tidigt som vanligt! Men han hade ju jobbat hårt idag...!

Roligt idag: Lilla Fridolf och rytet, S-E ute-njut, ledsagare-kanske, spindelmannenbesöket...

Mindre roligt idag: Sven-Erik och toasvampen, svärmors-ringet, zappakaljan...

Tips: Ring inte någon efter 20.00 - de kan ju faktiskt ha hittat sängen redan...!


Till alla mina livlinor: Hoppas jag en dag kan vara en livlina för någon på samma sätt som ni är för mig...!




4 kommentarer:

Anonym sa...

Zappakalja- vilket utomordentligt användbart ord, som säger allt!
Lycka till med ledsagare.

Anonym sa...

Du har mycket att stå i varje dag och du zappakalja var ett bra ord:)
Ha nu en riktigt skön helg och jag hoppas att du får mycket sol och värme
Kramkram

Elisabeth sa...

plupp; Tack! Vi håller tummarna! Kram

christina: Tack! Detsamma till dig! Sol och värme behöver vi alla! Kram

Anonym sa...

ja men mor s tider är ju svåra att ha någon koll på .Ibland 20.00 och ibland 21.30...hon tycker inte det gör nåt vet du...