torsdag 12 april 2007

Njut dig smal....

Läste jag på en tidningsomslag idag! Jaha, ja!
Hade lite bråttom, så jag hade inte tid att tjuvkika i tidningen, men när jag gick därifrån började hjärncellerna protestera - NJUTA SIG SMAL???
I det läget höll mina hjärnceller på att starta ett nytt inbördeskrig! Av två anledningar!
1. Detta tänk att man ska se ut på ett visst sätt gör mig galen! Varför är utseendet så djävla (ursäkta svoret) viktigt!? Varför är smalhet och snygghet något slags riktmärke för att man är lyckad som individ? Vem har skapat de värdegrunderna? De som inte tycker sig smala och snygga,hur misslyckade måste inte de känna sig? Varför är det inte individen som räknas utan bara hur de ser ut? Åh, frågorna hopar sig bara mer o jag känner inbördeskriget nalkas...
2. Hur kan man NJUTA sig smal? Jag njuter av choklad, och även annat onyttigt! Hur kan choklad göra mig smalare? Det måste vara tekniskt omöjligt! Någon annan kanske njuter av att läsa tidningen - hur många kilo går han ned då?? Eller sitta och blogga - vips så har man gått ned 5 kilo!!
Nej, det är bara att konstatera att den som skrev den där rubriken måste NJUTA av att motionera, leva på svältkost och njuter inte alls av livet! Han plågar sig bara genom att skriva vilseledande rubriker och har inte en susning om vad som verkligen är njutbart!

Så jag tar jag mig en chokladbit, njuter av livet och inbördeskriget klingar så småningom av...



Onsdag idag. (Lilla lördan, varför kallas den så? Vet faktiskt inte!)


Vaknade med nackspärr! Hade tydligen inte kramat kudden inatt - utan ett cementblock!

Gick inte upp till mamma och pappa idag. Mamma skulle ta prover på sjukhuset på morgonen.. Jag slog henne en signal på eftermiddagen! Hon hade pratat med läkaren på Hjärtcentrum - de ville avvakta tills på måndag för att ta ett nytt prov då! Om det då har sjunkit ytterligare så skulle de tydligen göra något.... Vi får se vad som händer...! Lilla mamma!!

Tog bussen ned på stan med Carro! Mina nya glasögon var färdiga! Carro tyckte jag blev "skitsnygg" i dem! Men jag har inte bestämt riktigt vad jag själv tycker! Gud, tänk om jag vaknar imorgon och tycker att jag ser ut som en ludgopelle i dem - vad gör jag då?
Sen gick vi och tog en fika på Brobergs Café, och strosade sen på stan ett tag! Inga "ångestinköp" alls - bara ett par sockar! (Men provade iallafall en blus, design Madonna, på HM. Snygg, men jag såg ut som en fyrkantig låda i den! Ingar puffärmar här inte!)

Tog bussen hem!

Sven-Erik och jag tog en promenad till Coop och köpte mjölk! Han har varit på bättre humör idag, erbjöd sig t om att "karata" till min onda nacke!
Lite trist när jag upptäckte att Pontus P inte fått någon mat på förmiddagen! Både vatten- och matskålen var tomma!

Ringde en signal till svärmor. Hon var bättre i förkylningen idag! Skönt!

Middag och Ally. (Missade lite i början! Kommer jag aldrig att kunna se ett helt avsnitt?)

Jag och Sven-Erik såg en film! "Sex dagar och Sju nätter", tror jag den hette! Hade sett den också förut! Gör inget!


Roligt idag: Chokladen, mina nya glasögon, Sven-Erik lite gladare
Mindre roligt idag: Nackspärr, mamma, Pontus P utan mat
Tips: Köp choklad och njut!!

Till alla mina livlinor: Ni gör livet vackert!

1 kommentar:

Anonym sa...

Håller fullständigt med dig! Dagens ideal ser helt sjuka ut men en förunderlig sak är att än hur mycket vi prackas av media att se ut på ett visst sett och banta si och så, så ökar fetman bland unga. Det tycker jag är lite konstigt!