fredag 20 april 2007

Kramar....


Du behöver fyra kramar om dagen för att överleva, åtta för att hålla dig upprätt, och tolv för att växa.Vetenskapsmän säger att kramar är en form av kommunikation, för de kan säga sådant som man inte har ord för. Och det finaste med en kram är att du vanligtvis inte kan ge en utan att få en tillbaka.
Torsdag idag (Intresseklubben antecknar: IMORGON FREDAG!!)
Idag kom Pelle! Sven-Eriks nya ledsagare. Det var ju första gången de träffades så det var lite spännande! Sven-Erik var på ett uselt humör innan han kom; Irriterad och arg över allting! Men jag förstod ju att han var nervös inför besöket! Men det blev så himla bra! De fann varandra direkt! Vi kokade kaffe och småpratade lite! Sen åkte Sven-Erik och Pelle iväg och tittade på motorcyklar - Sven-Eriks stora passion i livet! Pelle sa: "Hörru, har du lust o hänga med och titta på lite motorcyklar?" Sven-Erik hade inte behövt svara - hans ansiktsuttryck sade allt: Lycka och ren glädje! Åh, vad det var roligt att se! Imorgon ska de åka och titta på bilar! Det blir nog också lycka för Sven-Erik!!
Den högsta lyckan av allt måste vara att se den man älskar lycklig!!
Tog en promenad till mamma! Hon kände sig svagare igen! Är blodvärdet lika lågt nu som när hon åkte till sjukhuset? Hon ska ta ett nytt prov på måndag...! Vi drack kaffe och surrade lite! Min roliga pappa kunde inte låta bli att köpa ytterligare majblommor när det ringde på dörren! "Jo, men det var två små tjejer o det är ju synd om ingen köper av dom", sa han. Men pappa, du har ju en hel hög med majblommor redan! Vad ska du göra med dem?
Ähh, sa han bara, och brydde sig inte ett dugg om mina majblommefunderingar!
Åkte och handlade.
Pratade m Sven-Erik om dagen som varit! Jag vet ju att han oftast inte minns vad som hänt tidigare under en dag, men jag tänkte ändå jag skulle fråga om Pelle! Jag vet inte hur jag ska förklara det... men jag fick aldrig något direkt gensvar om hur det hade varit! Jo, de hade varit och tittat på motorcyklar, sa han. Det var också allt han sa om det här besöket idag! Men så är det ju... han minns inte riktigt, och intrycken blev kanske också så många så det tar tid att smälta! Men jag kommer ihåg hans ansiktsuttryck inför motorcykelbesöket, och det bär jag med mig...
Middag och Ally (törs man skriva att man somnade igen...!)
Zappade på.... (har missat nya avsnitten av Ugly Betty!! Typiskt!)
Roligt idag: självklart S-E:s träff med Pelle! Pappas stödköp av majblommor!
Mindre roligt idag: Mamma alla dagar.. Missat Ugly Betty!
Tips: Dammtussarna under din säng är änglarnas tofflor. Så ha aldrig dåligt samvete för att du inte har städat!
Till alla mina livlinor: Jag vill vara precis som en snöboll,att bli skapad av kramar...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej och tack för kommentaren. Jag har försökt läsa på lite i skollagen...Problemet för mig är att dottern är 18 år...De vill inte ha mig i närheten!!!Och jag vet inte vad som gäller myndiga elever.....

Christina sa...

Här kommer en kram ifrån mig.
Ha en riktigt skön helg
Kraaaaaaaaam